تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 01:21
کد خبر: 498632

آموزش عالی در هفته ای که گذشت؛

ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی / نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: /تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف

 ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی  / نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: /تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف

به مرور اخباری چون تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف در شورای عالی انقلاب فرهنگی و نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: و ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی در نخستین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی ودیگر موضوعات مشابه در ادامه خواهیم پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به مرور اخباری چون تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف در شورای عالی انقلاب فرهنگی  و نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: و  ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی در نخستین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی ودیگر موضوعات مشابه  در ادامه خواهیم پرداخت.

تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف در شورای عالی انقلاب فرهنگی

 ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی  / نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: /تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف

براساس رای کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌های کشور، در پنجاه و هشتمین جلسه‌ای که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حکم ریاست سید عباس موسوی به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی شریف تایید شد. (جزئیات بیشتر)

نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: «رانت ارز مسافرتی را حذف کنید»

 ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی  / نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: /تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف

 نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی به شرح زیر می باشد:

جناب آقای دکتر فرزین
رئیس محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم

مطابق تصمیم بانک مرکزی در ابتدای اسفند ماه، میزان ارز مسافرتی از 500 یورو به 1000 یورو افزایش یافته است. بر این اساس، هرشخصی که با هواپیما به خارج از کشور سفر کند، می‌تواند هزار یورو به قیمت مرکز مبادله (حدوداً 48 هزار تومان) دریافت نماید. هدف این تصمیم، جلوگیری از افزایش قیمت ارز بود اما در روزهای اخیر، قیمت یورو در بازار غیررسمی به حدود 66  هزار تومان رسیده است. دو برابر شدن مبلغ ارز مسافرتی، در شرایطی‌که اکثر این مبلغ، در اختیار ثروتمندان و اقشار برخوردار جامعه قرار می‌گیرد، با انتقاداتی مواجه شده است؛ چرا که عرضۀ ارزان‌تر یورو به اشخاص، انگیزۀ مردم برای سفرهای خارجی را بیشتر کرده و در نتیجه، تقاضای دریافت یوروی مسافرتی را افزایش می‌دهد. بالا رفتن تقاضا به رشد قیمت ارز منتهی شده و تورم را افسارگسیخته‌تر می‌کند.(جزئیات بیشتر)

 ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی در نخستین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی

 ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی  / نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: /تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف

 علیرضا کیانفر دبیر اجرایی نمایشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه بیش از 400 فرصت شغلی از حدود 40 شرکت در زمینه‌های مختلف در وبسایت نمایشگاه ارائه شده است که متقاضیان با مراجعه به درگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی www.cupjobexpo.ir میتوانند به فرصت های شغلی متناسب با خودشان دسترسی داشته باشند.

به گفته کیانفر، نمایشگاه کار می تواند به عنوان یک بروکر ارتباط صنعت و دانشگاه عمل کند به صورتی که شرکت های مختلف با حضور در نمایشگاه کار بتوانند از تمامی ظرفیت های موجود در دانشگاه از جمله ظرفیت ها در زمینه تحقیق و توسعه همچنین در زمینه نیروی انسانی بهره مند شوند.(جزئیات بیشتر)

امکان به‌کارگیری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در پست سیاسی فراهم شد

در ماده واحده ای که اول اسفندماه ۱۴۰۲ از سوی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است، امکان به کارگیری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی دارای هیأت امنای منصوب مقام معظم رهبری و یا اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در پست‌های مدیریت سیاسی مجاز شد.(جزئیات بیشتر)

تاسیس رشته مطالعات عربستان در دانشگاه تهران

 جواد شعرباف مدیر گروه مطالعات غرب آسیا و آفریقا دانشکده مطالعات جهان با اشاره به دو دهه فعالیت در حوزه مطالعات کشور شناسی گفت: دانشکده مطالعات جهان با الگوبرداری موفق از دانشکده‌های مطرح دنیا، پس از انقلاب اسلامی راهی نو در مطالعات کشوری گشود.

وی افزود: در ابتدا مطالعات آمریکای شمالی و اروپا مد نظر بود، اما با توسعه فعالیت ها و توجه به نیازمندی های کشور، مطالعات حوزه های دیگر نظیر روسیه، ژاپن، هند، فلسطین اشغالی، مصر، عراق، ترکیه، آمریکای لاتین، آلمان، فرانسه، بریتانیا و … افزوده شد و کشورشناسی در دانشگاه تهران از مسیر دانشکده مطالعات جهان به شکل معتبری بنیان نهاده شد.(جزئیات بیشتر)

رابطه مدرک تحصیلی با رضایت شغلی در بین کارکنان غیر هیات علمی

 علی باقر طاهری‌نیا با اشاره به پژوهشی که به تازگی در این موسسه درخصوص نسبت رضایت شغلی با سطح مدرک تحصیلی انجام شده است گفت: براساس پژوهشی که درباره نسبت رضایت شغلی با سطح مدرک تحصیلی صورت گرفته، این پژوهش به ما نشان می‌دهد سطح رضایت شغلی کارکنان غیر هیات علمی با مدارک پایین‌تر بیشتر است.

وی ادامه داد: یعنی در مقاطع دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، هرچه به سمت سطوح پایین‌تر تحصیلی حرکت می کنیم رضایت شغلی بیشتر و هر چه به سمت سطوح بالاتر تحصیلی حرکت می کنیم رضایت شغلی کم‌تر می‌شود.

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی افزود: یک دلیل آن این است که وقتی سطح تحصیلات افزایش پیدا می کند، انتظارات آن‌ها متفاوت می‌شود، بنابراین ممکن است سیستم اداری توانمندی پاسخ‌گویی به این انتظارات متفاوت را نداشته باشد و موجب نارضایتی شود.(جزئیات بیشتر)

اعلام زمان برگزاری آزمون مسابقه کتابخوانی دانشجویی

 معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «رویای نیمه شب»، اثر مظفر سالاری را برای مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت و مطالعه دانشجویان انتخاب کرده است.

رویای نیمه شب، رویایی است از جنس عشق که در فضای مذهبی شهر حله در عراق، که زمانی جایگاه حوزه علمیه شیعه و زادگاه مجتهدان بسیاری بوده است، جریان دارد.

این رمان در گونه ادبیات دینی قرار می گیرد. قرن سوم هجری است و در شهر حله کشمکش میان شیعه و سنی در جریان است کشمکشی که حاکمان قدرت‌طلب به آن دامن می‌زنند. در این فضا هاشم که سنی است به ریحانه ی شیعه مذهب دل می‌بازد. موانع در راه این عشق بسیار است و هاشم می‌کوشد بر این موانع پیروز شود. عشق است که داستان را جلو می‌برد و در نهایت معجزه ی آن بر مشکلات ناشی از تفاوت مذاهب چیره می‌شود.(جزئیات بیشتر)

تاسیس خوابگاه ویژه مادران در اولویت دانشگاه الزهرا است

 ارائه ۴۰۰ فرصت شغلی  / نامه انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس به رئیس بانک مرکزی: /تایید حکم ریاست دانشگاه صنعتی شریف

زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا در نشست خبری که امروز دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: تدوین طرح تأسیس خوابگاه ویژه مادران قبل از خوابگاه متاهلی بوده و از نظر زمانی اهتمام و اولویت دانشگاه الزهرا برای تأسیس این خوابگاه زیاد است.

ناظم بکایی در خصوص احداث پارک علم و فناوری دانشگاه الزهرا گفت: پارک علم و فناوری یک ویژگی‌ها و شرایطی دارد، در ابتدا باید شرکت‌های دانش بنیان جمع شوند تا یک مجموعه‌ای صورت بگیرد و بعد به پارک علم و فناوری تبدیل بشود و تا الان فعالیتی در این خصوص در دانشگاه الزهرا نداشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه الزاهرا همانند سایر دانشگاه‌ها با کمبود اعتبارات مواجه است. اکنون بخش عمده مشکلات دانشگاه تغذیه دانشجویی است و بارها هم اعلام کرده ایم که وزارت علوم بار تغذیه را از روی دوش دانشگاه‌ها بردارد و اگر این اتفاق بیافتد بخش قابل توجهی از کسری اعتبارات دانشگاه‌ها حل خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

معرفی دانشگاه‌های برگزیده کشور در جذب دانشجویان بین‌الملل

 دومین جشنواره جایزه ثریا بعدازظهر امروز در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، احمد وحیدی وزیر کشور، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان و مسؤولان حوزه آموزش عالی برگزار شد، دانشگاه‌های برگزیده کشور در حوزه جذب دانشجویان بین الملل معرفی شدند.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه آزاد مجوز شبکه عرضه فراگیر فیلم دریافت کرد

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سراسری رشد به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار کرد: یکی از حقوقی که خداوند برای انسان تعیین کرده، حق رشد است تا انسان‌ها بتوانند استعداد خود را به رشد برسانند.

وی افزود: مبحث رشد دو مساله اساسی دارد؛ نخست کشش فردی و دیگری بسترسازی؛ ممکن است فردی باشد که علاقه‌ای به این حق خود ندارد، اما فرد دیگری می‌خواهد از این حق خود استفاده کند؛ بنابراین باید بستر را برای شخص فراهم کرده و موانع را از سر راه وی برداریم.(جزئیات بیشتر)

برگزاری کلاس‌های دانشگاه تهران به صورت برخط منتفی شد

 محمود کمره‌ای گفت: بنابر اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام کلاس‌های دانشگاه تهران در تمام واحدها و مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار می‌شود و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین و برخط منتفی است.

وی افزود: دانشجویان و استادان و کارکنان جهت حضور در دانشگاه از تاریخ ۱۹ اسفندماه تا پایان سال برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

پیش از این معاونت آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرده بود که تمام کلاس‌ها به علت آغاز ماه مبارک رمضان از تاریخ ۱۹ اسفندماه به صورت آنلاین و برخط برگزار می‌شود، اما معاونت آموزشی وزارت علوم با صدور اطلاعیه‌ای از منتفی بودن کلاس‌های برخط در تمام دانشگاه‌های کشور خبر داد.(جزئیات بیشتر)

برنامه وزارت علوم برای پذیرش از دوره لیسانس به دکتری

قاسم عمو عابدینی  با اشاره به مدل پذیرش دانشجو از لیسانس به دکتری گفت: درراستای طرح تحول، مدل‌هایی هم در سطح دنیا وجود دارد که در آن پذیرش دانشجو از لیسانس به دکتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون درحال آماده کردن طرح این موضوع هستیم. دانشگاه‌ها درخواست خود را ارائه و سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی خود را برای پذیرش دانشجویان استعداد درخشان و نخبگان از لیسانس به دکتری ارائه می‌دهند تا به تدریج این طرح عملیاتی شود.(جزئیات بیشتر)

سه سامانه‌ جدید دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شدند

محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی از سامانه های «سرویس رایانامه دانشگاه آزاد اسلامی»، «سامانه جامع مدیریت قراردادها» و سامانه «سکوی نشر دانش» دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کرد.

سامانه «سرویس رایانامه دانشگاه آزاد اسلامی» ابزاری است که در آن بدون اتلاف وقت و نیاز به مراجعه حضوری، مساله دانشجو به مسؤول مربوطه در واحد دانشگاهی انتقال داده خواهد شد. این سامانه توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری مجموعه چاپار راه‌اندازی شده است.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
تیم جدید فرهاد مجیدی مشخص شد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top